Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29
Vánoční tvoření 2024
30 1
Rozsvěcení vánočního stromu 2024
Adventní okna 2024
2
Adventní okna 2024
3
Adventní okna 2024
4
Adventní okna 2024
5
Adventní okna 2024
Výzva k podání návrhu na změnu územního plánu obce Černovice
6
Adventní okna 2024
7
Adventní okna 2024
8
Adventní okna 2024
9
Adventní okna 2024
10
Adventní okna 2024
11
Adventní okna 2024
12
Adventní okna 2024
Rozpočet obce Černovice na rok 2025
13
Adventní okna 2024
14
Adventní okna 2024
15
Adventní okna 2024
16
Adventní okna 2024
17
Adventní okna 2024
18
Adventní okna 2024
19
Adventní okna 2024
20
Adventní okna 2024
21
Adventní okna 2024
22
Adventní okna 2024
23
Adventní okna 2024
24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Kalendář akcí 2025

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí  - pátek 8:00 - 9:30 
    čtvrtek  pouze večer 18:00 - 19:30

  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 547 385 511
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu starosta@obeccernovice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Černovice, Černovice 113, 679 75 Černovice

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

pondělí  - pátek 8:00 - 9:30 
čtvrtek  pouze večer  18:00 - 19:30

Telefonické podání: pevná linka - +420 547 385 511
Poštou na adresu Obecní úřad Černovice, Černovice 113, 679 75 Černovice
Elektronicky na e-mail: starosta@obeccernovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: zwxb2ej
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Černovice, Černovice 113, 679 75 Černovice
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

dle skutečně
vynaložených nákladů

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

dle skutečně
vynaložených nákladů

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

dle skutečně
vynaložených nákladů

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře